Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A090021A09   Com afecta l'’alimentació a la nostra actitud, concentració i presència a l'’aula
2019-2020   Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   23/10/2019 - 23/10/2019 (2 hores) de 17:30h a 19:30h
   Biblioteca Antoni Comas
   carrer Enric Prat de la Riba, 110 (Mataró) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Mataró
  
  
  
Accessos  

Plànol
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   L’alimentació només la podem concebre com un concepte holístic de salut i benestar, juntament amb l’activitat İsica i l’esport, l’aprenentatge, la gestió emocional, la seguretat i la convivència a la comunitat.
Les famílies tenen un gran interès en assegurar que l’alimentació que ofereixen als seus fills i filles no només serveix per prevenir la malalƟa, sinó també per promoure un creixement i desenvolupament saludable. És a les nostres mans doncs, la cura de la salut i la prevenció de la malalƟa, entesa de forma integral.
Així mateix, és un hàbit cultural que comporta innombrables aprenentatges en l’entorn familiar, escolar i social.
Els nens del present, seran els pares i educadors del futur. Una infància correctament alimentada, és el germen d’una societat saludable. Tanmateix, els educadors, mestres, professors, i tot el personal que atén a un grup, es troba en la mateixa situació d’obligació cap a un mateix i el grup, per tal de tenir una actitud i presència davant els alumnes.
Segons l’OMS, «la salut és un estat de complet benestar İsic, mental i social, i no solament l’absència d’afeccions o malalƟes». Així doncs, estar en estat de salut només depèn de tu. Acceptes aquest repte?
  
Objectius   - Educació en què és una alimentació saludable
- Saber reconèixer estats tòxics i/o alterats de salut, İsics i psíquics per culpa de l’alimentació
- Com executar canvis en l’alimentació per millorar l’estat mental i físic
- Eines per crear projectes a l’aula de correcta o incorrecta alimentació i les conseqüències que comporta per un mateix i el grup
  
Continguts   - Quins aliments afecten i com al nostre estat cognitiu, conscient i inconscient.
- Poder implantar fàcilment hàbits saludables
- Saber detectar mals hàbits alimentaris amb l’actitud dins l’aula
- Eines per adonar-se’n un mateix i prendre consciència
- Conseqüències a nivell bucodental i com el dolor afecta a l’actitud de l’alumne
  
Observacions   Activitat en col·laboració amb Centre Odontològic OSICS.
Al finalitzar es farà una visita a l'exposició https://www.diba.cat/es/web/salutpublica/exposicio_dents
  
Formador/a   Íngrid Álvarez Valencia i Judit Camp i Nus
  
Avaluació   Formulari enviat als assistents.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
Persones  destinatàries   Docents dels centres públics i concertats. Es prioritzarà els docents de Mataró
  
E-mail   crp-mataro@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent